Pokud jste čekali, že po dvou odlehčujících zprávách to do Vás naperu zase nějakým intelektuálským blábolem, tak jste čekali špatně, protože jsem zvolil zlatý střed, kterým naseru úplně každého, a přicházím se snad pravidelnou týdenní rubrikou a navíc dodržím svůj slib, jenž jsem si dal, o 3 zprávách denně. Vzhledem k tomu, že příští týden není moc co doporučovat a pokud něco je, dá se vyzdvihovat snad jenom Filmový klub na České televizi, rád bych poukázal na - ve své době - kritizované filmy, které s odstupem času jsou lepší a lepší, hlavně kvůli spoustu nápodobám apod.
Všechny milovníky sebetrýznění uspokojí nosatá Barbra Streisandová se svým Pánem přílivu, poukazovat na českou filmovou komedii z roku 1952 Dovolená na horách nemám zapotřebí, a tak jenom budu varovat přet nepovedenou adaptací comicsu Neprůstěelný mnich, který jenom dokazuje, jak moc se propadl Chow Yun-Fat ve své hollywoodské kariéře poté, co odešel z Hongkongu. Nejlepším filmem na sobotu tak zůstává překvapivě teenagerovská komedie, ovšem pro starší publikum, Něco na té Mary je bratrské dvojice Farrelyových, s neodolatelnou Cameron Diazovou a vkusně natočenými obhroublými scénami, z nichž vévodí souboj se psem a "gel" ve vlasech.
Neděle je chudší než sobota a kvalitních filmových zážitků se člověk dočká až večer, v případě Krásy divokých koní na čtvrtém kanálu a Balkónu z roku 1963, amerického filmu dle divadelní hry Jeana Ganeta vyprávějící příběh operety, odehrávající se v rozpětí jednoho roku 1814-1815. Kovbojové jsou v kurzu, a ač se nejedná o ty teplé a v celém filmu se neobjeví ani jeden pudink, přesto Krása divokých koní, začínající ve 22:10, stojí za pozornost již kvůli zračné a v nejlepším slova smyslu staromilské režii.
Vstupujeme do prvního dne pracovního týdne a v záplavě reality show, se zde najde i tip týdne, nikoho nepřekvapí, že je jím Metropolis Fritze Langa, který jste sice mohli vidět minulým rokem v rámci Projektu 100 2006, který má pravidelně dramaturgii naprosto v hajzlu, ale kdo si vpzomíná na luštění přiloženého papíru s titulky k filmu v temném kinosalu, ten mi dá za pravdu, že aspoň tentokrát může člověk sledovat, o čem to je, a ne jak je to krásně experesinosticky ztvárněno. Doporučovat Alias doufám není třeba. A na úterý tady je k doporučení seriál, který díkybohu není propagován jako ten nejlepší ze všech, ovšem na poli válečném může konkurovat těm nejlepším filmům, a má ho nastarost samotný Steven Spielberg s Tomem Hanksem. Středa, Kritická péče S.Lumeta z roku 1997, která sice nedosahuje vrcholu jeho filmů jako Psí odpoledne nebo 12 rozhněvanyćh mužů, protože nemá tak detailní drobnokresbu postav a i ta gradace a tempo pokulhává, ale i přesto příběh o tájmech nemocnice a pacientů stojí za zhlédnutí, pokud budete vzhůru ve 23:15. Ve čtvrtek to vypadá, že opět bude stát za povšimnutí jen Filmový klub, protože 22:55 běží titulkovaný Pavouk Davida ronenberga, pojednávající o stáří a rozebírající oblíbené cronenbergovské téma duality a výbuchů násilí i animosity, podané strávitelně i pro mainstreamovějšího diváka. A je smutné, že krom Monty Pythonů a Červeného trpaslíka, stálic rubriky (no dobře, budoucích, detailisti...) stojí za pozornost pouze průměrný Scottův snímek Krvavý příliv, který dává Prima ve 22:20.
Pokud jsem něco vynechal, můžete na to upozornit v komentářích, pokud to tady vůbec někdo čte, a filmovými odpady se nehodlám zabývat stejně jako považuji za zbytečné odkazovat na různé filmy o filmy, zvlášť když většina plní propagační funkci a nestojí za míň než nic. důvod, proč jsem se rozhodl věnovat jenom 4 zákaldním kanálům, které by měl chytnout každý, je ten, že sám kabelovku nemám, tak považuji za zbytečné se s tím štvát pro ostatní, asi tak. Já vím, je to arogantní a sobecké, ale takový už jsem já. :-P
Žádné komentáře:
Okomentovat